[DOWNLOAD] "En ö i havet (lättläst)" by Annika Thor " Book PDF Kindle ePub Free

eBook details
- Title: En ö i havet (lättläst)
- Author : Annika Thor
- Release Date : January 15, 2020
- Genre: Fiction,Books,Young Adult,
- Pages : * pages
- Size : 157 KB
Description
Annika Thors starka skildring av två systrars liv i skuggan av andra världskriget i lättläst version.
Systrarna Steffi och Nelli är tolv och sju år gamla när de kommer till en ö i Göteborgs skärgård. De är judiska flyktingar. Deras föräldrar är kvar i Österrike där nazisterna förföljer judarna.
Steffi tycker att hon har kommit till världens ände. Hon känner ingen och kan inte språket. Lillasyster Nelli får vänner lättare, men hon saknar föräldrarna mycket.
Kriget närmar sig. Systrarna lär sig att leva livet på ett annat sätt än de är vana vid. Kommer de att få träffa sina föräldrar igen? Kommer den här ön i havet någonsin att kännas som hemma?
Bokförlaget Hedvig ger ut böcker som är lätta att läsa, för barn och vuxna. Läs mer på www.bokforlagethedvig.se